השקעה או הוצאה? – קידום ממומן או קידום אורגני לעסק

תקציב הפרסום של העסק הוגדראיפה להשקיע את הכסף? סיפוק מידי או השקעה לטווח ארוך?

עסקים קטנים ואפילו אלו הבינוניים מתקשים לקבל החלטה.

תקציבם מוגבל ואף קטן ברב המקרים וההחלטה אינה פשוטה. איזה ערוץ פרסום יניב תוצאות טובות יותר ביחס של עלות לעומת תועלת?

קידום ממומן בגוגל או כתיבת תוכן שיווקי לרשת האינטרנט?

קידום ממומן ב ADWARDS   GOOGLE – נחשב לכזה אשר מייצר עבור העסק תוצאות מידיות (גם אם אינן תמיד איכותיות).

כתיבת תוכן שיווקי לפרסום ברשת לעומת זאת- נחשב בעייתי מכיוון שלא ניתן לאמוד את תרומתו לעסק בטווח הקצר.

אז הוצאה או השקעה ?

פרסום ב- Google Adwords נחשב הוצאה על פי פרמטר תרומתו לעסק בטווח הארוך. שהרי ברגע  שהעסק מפסיק להזרים כסף לגוגל, מפסיקה תנועת הלידים אליו.

לעומת זאת– מידע שהוא תוכן רלוונטי ללקוח ואשר פורסם ברחבי הרשת, נחשב השקעה לטווח ארוך. הוא מייצר לויאליות של הלקוח לעסק, הוא "תופס" תשומת לב צרכנים, והוא נשאר ברשת ומאפשר לעסק מיצוב של מומחה בתחום עיסוקו- מיצוב אשר מייצר עבורו לידים ולקוחות לאורך זמן.

קבלת החלטות בעידן "החדש"– עידן האלפיים, מבוססת רבות על חיפוש מידע ברחבי האינטרנט. כך אנו בוחרים סרט, מכשיר טלפון, מכשיר טלוויזיה, לימודים, רכב, בגדים ואפילו שמלת כלה. הרשימה רק הולכת ומתארכת.

שאלו את עצמכם מה היו ההחלטות האחרונות שעשיתם בהקשר של רכישה כלשהי, וחשבו האם ביצעתם איסוף מידע מוקדם באמצעות האינטרנט.

ובכן, כך עושים גם הלקוחות שלכם. אלו מחפשים מידע ברחבי הרשת על מנת לבחור מוצרים, להכיר את המגוון הקיים ואת הספקים הרלוונטיים. הם עושים זאת כמוכם, על מנת לתמוך את החלטתם טרם קבלתה.

מכאן- שאם לא תהיו שם לא תהיו קיימים עבורם.

כשהלקוח מחפש מידע, רצוי שתהיו שם על מנת לתת לו אותו. רצוי שתהיו שם עם מידע מקצועי ועדכני, מידע שיוסיף ללקוח ורצוי שיהיה ייחודי ושלכם.

זוהי בעצם אסטרטגיה שיווקית אשר נקראת INBOUND MARKETING

INBOUND MARKETING היא: אסטרטגיה שיווקית אשר פועלת באמצעות כתיבת תוכן המציע מידע בעל ערך שימושי ללקוחות העסק. תכנים אלו מפורסמים ברשת האינטרנט. התוכן יכול להתפרסם באמצעות: webinar, ניוזלטר, פרסום מאמרים, בלוג, ספר אינטרנטי- e-book, ועוד..

מטרתם של אלו- ליצור חשיפה לעסק ולמצבו כמומחה בתחום עיסוקו.

השיווק באמצעות האינטרנט הופך בשנים האחרונות מרכזי וחשוב כערוץ פרסום אפקטיבי כמעט עבור כל תחום עסקים.

בבחינת תקציבי הפרסום של העסק וקבלת החלטה כיצד לחלק את תקציב הפרסום, רצוי להשקיע חלק מתקציב הפרסום בהשקעה לטווח ארוך- יצירת תוכן שיווקי בעל ערך ללקוח כך שייצור לעסק נכסים מניבים לאורך זמן.