השיווק בגישת המיקוד ברגש

איזה צבע בפרסום יניע את הלקוחות שלכם לפעולה ?

גישת המיקוד ברגש שמה את הצרכן במרכז העסקה ומגדירה את הצרכנים ככאלו שאינם רוכשים מוצרים, אלא רוכשים חוויות או גרסאות טובות יותר של עצמם.

בעוד ששיטות שיווק מוכרות מתמקדות במוצר או השירות שהצרכן קונה, גישה זו מתמקדת בסיבת הקנייה.

אנשים לאו דווקא מעוניינים לשמוע עד כמה המוצר שלכם מדהים, הם כן רוצים לשמוע איך הם עצמם עומדים להיות מדהימים ברגע שהמוצר שלכם יהיה בידם.

כדי להבין טוב יותר את הצרכן, מניעי הקניה שלו ומה ימשוך את תשומת ליבו, פותחה בתחום ההתנהגות הצרכנית גישת המיקוד ברגש.

מיקוד רגשי נחקר ונבדק בתהליך ארוך ונרחב.

בחלק מרוחב היריעה עוסק המחקר בהבנת המניעים שימשכו את שימת ליבו של הצרכן בשיווק דרך קמפיינים במדיה.

כל מה שקשור בקמפיין, החל ממיקום הטקסט במודעה ועד בחירת צבע מסוים לכפתור הנעה לפעולה, הכל נבדק במטרה לגרום לקהל היעד שלכם להגיב לפרסום.

באמצעות חקר הפסיכולוגיה הצרכנית אנו יכולים לדעת מדוע צבע מסוים יעורר בקרב הצרכן תחושה חיובית ואילו בקרב צרכן אחר תחושה שלילית.

אנו יודעים מדוע הצרכנים שלכם יעדיפו לקרוא טקסט הממוקם בחלק אחד של הדף ולא במקום אחר, היכן בחלק מהמודעה למקם טקסט חשוב, כמה מידע הוא יכול להכיל ומה יעניין אותו יותר.

הנה מספר תובנות שיווקית בנושא הצבעוניות בפרסום:

צבעים מתחברים לרוב לחלק הלא מודע של הצרכן, הם מעוררים בו רגש מסוים שיסייע לו להתעכב ולהעמיק בפרסום שלכם או לצאת ולהמשיך הלאה.

שילוב של שחור, אפור ולבן בפרסום דפי מידע או פרסום מעורר רגש של תחכום ויסודיות.

הצבע הכחול – משרה רגש של אמון ותחושת מקצועיות ובטחון .

הצבע הירוק – יכול לעורר רגש של התחדשות, טבע, בריאות ואיכות חיים בנוסף הצבע מגביר הנעה לפעולה.

הסגול הוא צבע בעייתי – לרוב רצוי לפניה לנשים ולא לגברים- גברים לרוב לא אוהבים סגול!

צבעים ידועים כמניעים לפעולה –כתום, אדום, ירוק וצהוב רצוי לעשות בהם שימוש בכפתורי הנעה לפעולה.

ברגע שמבינים כיצד הצרכן מעבד מידע ומבצע החלטה, ניתן לפנות לצרכנים ולהפוך אותם ללקוחות שלכם.

הבנה עמוקה יותר אודות מה מניע אותם לרכוש  תהפוך אותם גם ללקוחות נאמנים לאורך זמן.