הנוירומרקטינג – כלי השיווק החדש

פרטיות מחשבה – יש דבר כזה?

הכירו את צורת השיווק קוראת המחשבות – פרסום בתת מודע, היכולת לשכנע בצורה חשאית.

היא מבוססת על מדע הנוירומרקטינג, המנתח שימוש בטכניקות שונות על מנת להשפיע על רגש הלקוח ולגרום לו להנעה לפעולה.

אלו טכניקות יגרמו ללקוח לבצע רכישה?

  1. אפקט התשלום – The fee effect
    נניח ואתם מעוניינים לרכוש מכונת קפה, וישנן 2 אופציות לרכישה: קנו מכונה וקבלו 10 טבליות בחינם, או רכשו מכונה וקבלו 10 טבליות בעלות 5 ₪.
    לפי מחקרים האופציה השניה תוביל לשביעות רצון גבוהה יותר של הצרכנים ולכן תייצר יותר מכירות וזאת מאחר ותשלום סמלי מעלה את הערך בעיני הצרכנים בהשוואה לקבלת טבליות בחינם .
  2. שימוש בצבע למטרת שכנוע
    צבע מקושר לתוכן וממקד את תשומת הלב באזור מסוים, אותו אנו מגדירים כחשוב. למעשה, כ-90% מההחלטות שלנו בנוגע למותג/מוצר מושפעות מצבע בלבד.
    מנגד, עומס של צבעים ותוכן עלול להוביל לרגשות שליליים. הצבע הכחול, למשל, מעורר רגשות של מהימנות ואמינות ולכן ניתן לראות אותו לא מעט במוסדות פיננסיים.

היית רוצה יותר לחיצות על אזור מסוים באתר שלך? יש להשתמש בצבע חזק באזור זה.

חוזק הצבע משפיע, בנוסף, על תפיסת גודלו, ימשוך יותר תשומת לב ויגרום לסביבה שלו להיראות קטנה יותר.

מאמר1

3.  אנימציה מושכת תשומת לב וזכירה יותר

סרטון אנימציה אשר כולל בתוכו סיפור מעולה ומעורר רגשות, יגרום למעורבות גבוהה יותר של הצופים.

עוד מחקרים מראים שאנשים זוכרים יותר תוכן המועבר בצורת אנימציה.

 

  1. כח ההדדיות – טובה קטנה עשויה לעורר תגובה גדולה יותר

להעניק תוכן בחינם וללא תנאי זה מצוין. כי בסופו של עניין כאשר תבקשו משהו בתמורה, לצרכן תהיה נטייה גדולה יותר לגמול לכם בחזרה. וכח ההדדיות מסוג זה יוביל לבסוף למכירה.

 

ומה כדאי לכם לעשות השנה כדי לנצל את טכניקת הנוירומרקטינג לטובת העסק שלכם?

עליכם ליישם את מסקנות המחקרים בתחום ולייצר תוכן טוב יותר בכמות מדודה המבוסס על תובנות גדולות.

תוכלו לגרום לצרכן להחליט מהר אם תעוררו אצלו תגובה רגשית.

בהצלחה.