התנהגות צרכנים – איך לקרוא את מחשבות הלקוח?

 לכל אלו שהיו רוצים לקרוא את מחשבות הלקוח שלהם, חדשות טובות- עכשיו זה אפשרי!

עכשיו כבר אפשר לקרוא את מחשבות הצרכנים שלכם בנקודת המכירה, בבית, מול הטלוויזיה, מול שלט חוצות או מול המחשב ברשת הפייבסוק, הלינקדאין או האפליקציה הסלולרית החדשה שהעלו למכשיר האיפון שלהם.

שנים על גבי שנים מנסים חוקרים בתחום מדעי ההתנהגות ומדעי החברה להבין את ההתנהגות האנושית, את ההתנהגות הצרכנית, ומה בעצם מניע אנשים להחלטת קניה.

מסקנות המחקרים האלו, משמשים פרסומאים, קופירייטרים, אנשי מכירות ושיווק, מנהלים, קמעונאים וסיטונאים באשר הם.

כידוע מחקרים בתחומי מדעי ההתנהגות ומדעי החברה- המדעים הלא מדויקים- מוגבלים מעצם היותם כאלו אשר בוחנים התנהגויות אנושיות ועל כן רמת המובהקות והדיוק שלהם אינה מספקת ושלמה.

שנים קודח המוח האנושי ומנסה למצוא פתרונות לידע וודאי יותר. כלים טובים יותר לניתוח ההתנהגות הצרכנית ברמת דיוק גבוהה יותר. ואם אפשר אז למה לא בעצם ?

וכמו שלימדו אותי כשהייתי קטנה- כשמנסים אז גם מצליחים.

חדשות מעולם הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים מספרים לנו על טכניקת שיווק חדשה בה החלו לעשות שימוש משווקים ברחבי העולם.

שיטת הנוירו- מרקטינג:

השיטה עוסקת בניתוח תגובות מוח הצרכנים למגוון של גירויים הנוצרים במדיה, באינטרנט ובנקודות מכירה. בהתאם לתוצאות המתקבלות ניתן לעשות שינויים בתכנים ובחומרים השיווקיים השונים טרם חשיפתם בפני הצרכן הסופי ולהפכם להרבה יותר אפקטיביים.

השיטה יכולה לבדוק גם את מידת ההשפעה של עיצוב המוצר והמארז, כיצד אנו מושפעים ממיקום מוצרים בנקודות מכירה, איזה עיצוב של  אפליקציה סלולריות עובד טוב יותר, ואיזה פוסט מעורר סקרנות ושיתוף בפייסבוק.

בבסיס השיטה כובע מיוחד הכולל 64 אלקטרודות. הכובע מולבש לצורך המחקר על ראשו של הצרכן.

האלקטרודות המחוברות לכובע, מודדות ומנתחות, את רמת תשומת-הלב, המעורבות הרגשית והזיכרון של הצרכן הנבדק למגוון של פעילויות וגירויים שיווקיים. כמו כן מאפשרת השיטה למדוד רגשות וערכים שצפים ועולים כתוצאה מחשיפה לחומרים שיווקיים אל ואחרים.

אין ספק – עולם השיווק והפרסום הולך ומשתכלל. רמת המניפולציה על מוחו של הצרכן הולכת ומשתפרת, הצרכן הופך אסיר של השיטה אסיר של המטריקס.

וידוי אישי- חייבת להודות כי במהלך כתיבת מאמר זה התחלף ה"כובע" שלי כיועצת וחוקרת של ההתנהגות הצרכנית והתחלף לו עם ה"כובע" הצרכני שלי..

גם אני יוצאת לקניות, גם עלי מופעלת מניפולציה אין סופית.. מניפולציה שהולכת ומשתכללת.

ועכשיו שימו לב- זה משחק של הגדולים.

אז לאלו בצד המוכרים- אני אומרת: למדו את השיטה, חתרו להבנתה ועשו שימוש בהבנות חדשות כדי למקסם פוטנציאל מכירה.

לאלו בצד הצרכנים– אני אומרת: היו עירנים המניפולציות משתכללות.. חשבו פעמיים לפני קניה ואולי אז תמצאו את האיזון הנכון עבור הארנק שלכם.

מגדל בבל כבר אמרתי?