מיתוג עסקי – בשיטת עשה זאת בעצמך (טופס להדפסה)

מיתוג עסקי (BRANDING) הוא תהליך גיבוש מסר שיווקי לעסק.

בשוק רווי מסרים ורווי מתחרים שם המשחק הוא בידול. הבידול מתאפשר באמצעות עולם שלם של תכנים ומסרים אשר נקשרים יחדיו לכדי סיפור אודות ייחודיות העסק שירותיו או מוצריו.

שלב המחקר המקדים הוא תהליך בו מתרחשת ההחלטה אודות זהות המותג –מאפייניו ומה הוא מייצג?

שלב א'- שלב המחקר המקדים

חלק -1 הגדר בתיאור קצר את העסק. לדוגמה: מרכז מטפלים לרפואה אלטרנטיבית.

 

 

 

 

חלק 2– תאר בקצרה את שירותי העסק או קטגוריות מוצריו. לדוגמה: טיפול בדיקור סיני

 

 

 

 

חלק 3 – הגדר את היתרונות והחסרונות למוצר/לשירות שאתה מציע לעומת מתחריך?

לדוגמה: יתרון- יחס אישי ואכפתי. חסרון- מספר מטפלים מצומצם.

 

 

 

 

יתרונות העסק

 

 

חסרונות העסק

 

 

חלק 4 – בחר ארבעה מתחרים מרכזיים לעסק והגדר מהו הבידול שלהם בשוק המשותף לכם.

שם המתחרה

 

בידול מרכזי

 

יתרונות המתחרה

 

חסרונות המתחרה

 

שלב ב – שלב גיבוש מסר המותג , בידולו והערכים המרכזיים שלו

1. אפיינו עפ"י החזקות של העסק לעומת מתחריו את מוקדי הליבה המרכזיים של העסק,
את הנכסים הבסיסיים שלו- אלו יוגדרו לבידול העסקי.

 

 

 

2. חברו את הבידול להגדרת העסק אשר בחרתם בתחילת המסמך והתוצאה תהיה:
מסר ברור ושיווקי  שעונה על השאלות: מהו העסק? ובמה הוא מיוחד (הבידול שלו) ?.
הגדרה לדוגמה: מרכז מטפלים לרפואה אלטרנטיבית- הבית שלך לרפואה שלמה

 

 

 

שלב ג – הגדרת ערכי המותג

1. הגדר את הערכים הנלווים למיתוג (לפחות חמישה)לדוגמה: איכות מקצועית, חום, אכפתיות…

 

 

 

2. הגדר נהלי עבודה תואמים לערכים- כך שהמיתוג יתחבר לעסק בכל רבדיו ויבוא לידי  ביטוי בדרך העבודה של העובדים והמנהלים בעסק. לדוגמה: יחס אישי אכפתי ודואג ללקוחות המרכז.

 

 

 

ערכי מותג

 

 

הפכו את מסר המותג וערכיו לדרך חיים של העסק והם יהפכו לנכסים שלו.
זכרו המותג הוא לא רק מסר שיווקי הוא מכיל בתוכו גם כללים להתנהגות עבור העסק- כך שיתאמו למסר השיווקי ולבידול שלו. בהצלחה !