פייסבוק או אינסטגרם – היכן כדאי לך לפרסם את העסק שלך?

שתיהן הפלטפורמות החברתיות הגדולות בישראל, שתיהן בעלות מערכות פרסום טובות, בשתיהן מספר משתמשים מרשים, אך מי מהן רלוונטית יותר עבור העסק שלך?

כבעל עסק אתה ודאי מכיר את שלל הרשתות החברתיות הקיימות בסביבתנו: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, סנפצ'אט, טוויטר, פינטרסט, יוטיוב.

חשיבותן הגדולה בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטלי ידועה לכולם, אך באיזו מהן כדאי לך לקדם את השירותים או המוצרים שלך?

במאמר הבא נעשה סדר ונמנה כמה מהיתרונות המובילים של הרשתות הגדולות יותר: פייסבוק ואינסטגרם, בפרסום האורגני והממומן.

 

פייסבוק, אינסטגרם ומה שביניהן

אומנם הבעלות עליהן היא אותה בעלות אך יש הבדלי שימוש משמעותיים ביניהן.

  1. מטרת השימוש בפלטפורמה

פייסבוק נותנת למשתמש במה לשיתוף דעותיו, פיתוח קשרים חברתיים ומשפחתיים, קבלת התראות חדשותיות בזמן אמת, השתתפות בקבוצות על פי תחומי עניין, יצירת אירועים ועוד, בנוסף ניתן לראות את פייסבוק כספר זכרונות המזכיר לנו מידי פעם תמונות ואירועים מהעבר.

אינסטגרם, לעומת זאת, נותנת מענה על הצורך לחקור עולמות חדשים, מעניקה במה טובה ליצירתיות אישית, שיתוף תמונות, מאפשרת מעקב אחר מפורסמים ופרסום סטטוסים המחוברים להנאה, כיף ואופנה, לכן הצעירים מחוברים יותר לאינסטגרם (גילאי 10-30).

  1. כמות המשתמשים בפלטפורמה

מספר המשתמשים בפייסבוק מגיע לכ- 2 מליארד משתמשים ובאינסטגרם כ- 800 מיליון משתמשים בכל חודש.

בשתיהן מדובר בכמות אדירה של משתמשים קבועים על בסיס חודשי, אך לכל אחת מהן קהל יעד שונה.

  1. חשיפה אורגנית

לאינסטגרם יכולת טובה יותר להגיע ליותר משתמשים, בין היתר, בזכות פיצ'רים חדשים כמו  אפשרות מעקב אחר האשטאג #  ותצוגת מומלצים מותאמת אישית לגולש כך שתופענה אוטומטית מודעות שהחברים שלו הגיבו להן.

החשיפה האורגנית בפייסבוק אינה מספקת ויורדת עם הזמן, לכן נכון יהיה להשקיע בפרסום ממומן על מנת לחשוף את המוצר/השירות שלכם לקהל גדול יותר.

  1. פרסום ממוקד

פייסבוק חזקה יותר בזכות אפשרויות הפילוח המדוייקות שלה. ועדיין, כיום גם הפרסום באינסטגרם הפך להיות ממוקד יותר ואין צורך בחשבון אינסטגרם על מנת לפרסם שם.

  1. מעורבות

עם הירידה הדרסטית בחשיפה האורגנית, באינסטגרם רמת המעורבות בפוסטים גבוהה יותר, אך בפייסבוק באמצעות פרסום ממומן ניתן לבחור בסוג הקמפיין כגון מעורבות, לייקים ועוד ולהשיג רמה גבוהה יותר של מעורבות.

6. סוג הפרסום

באינסטגרם מומלץ לפרסם סרטונים קצרים במהירות צפייה גדולה, הדור של היום מעדיף מהר וממוקד, תמונות מצחיקות או בולטות במיוחד, שיכולות להעביר מסר שלם.

לסיכום,

איפה כדאי לכם לפרסם? פייסבוק או אינסטגרם?

התשובה תלויה בסוג העסק שלכם ובסוג המוצר או השירות שאתם מפרסמים.

הכל תלוי באסטרטגיה נכונה.

האסטרטגיה צריכה להיות מושתתת על מחקר קהלים מדויק, כתיבת המסר הנכון לקהל המטרה ואופטימיזציה מתקדמת.

זהו אינו מדע מדויק ולכן ניסוי וטעיה יהיה הצעד הנכון להתחיל בו.

מחקר חושף שגולשים מעדיפים את פייסבוק כדי למלא צרכים של העצמה, הכרה וחיבור ובאינסטגרם פונים יותר לצרכי רוגע, הנאה וגילוי.

כמובן, על בעלי עסקים להמשיך כרגיל להיות יצירתיים ולחשוב מחוץ לקופסה באסטרטגיה השיווקית שלהם בהתאם ליעדים העסקיים שלהם, אך אם אתם מעוניינים להתאים את הקונספט לכל אחת מהפלטפורמות הנ"ל, מאמר זה מהווה נקודת התחלה טובה.

מה עם דוגמאות?

באופן כללי, אם העסק שלכם פונה לקהל בוגר בעל תחומי עניין של נדל"ן, בריאות וכדומה תעדיפו לשים דגש על פרסום בפייסבוק, דוגמאות לעסקים כאלה: סדנאות העצמה, משרדי עו"ד, חברות נדל"ן, מרפאות וכדומה.

אם השירות או המוצר שלכם פונה לקהל בגילאי 13-30 ורוב הפעילות מבוססת על ויזואליות יותר מאשר על טקסט, יתכן ותעדיפו לשים דגש על פרסום באינסטגרם, דוגמאות לעסקים כאלה: מסעדות, חברות אופנה, ביגוד וכדומה.

חשוב לציין שאם בבעלותכם עסק חדש, יהיה כדאי לכם להתחיל בפרסום מסוג חשיפה בפלטפורמת פייסבוק ולבנות מתוכו קהל רלוונטי לפרסום ממוקד בהמשך.

עוד מומלץ להתחיל לפרסם בשתי הפלטפורמות במקביל, לנתח תוצאות ומשם להמשיך.

מעוניינים בייעוץ שיווקי מותאם לעסק שלכם?

צרו איתנו קשר: