קבוצות או לא להיות – קידום דרך קהילה

נתקלתם לאחרונה בהתראות הבאות או דומות להן בפיד שלכם?


קב
20190618_082209

 

 

 

זה לא במקרה. קבוצות פייסבוק הולכות לתפוס מקום נכבד ומרכזי בפיד שלכם. ניתן לראות זאת  באופן בולט בעקבות שינוי בעיצוב דף הפייסבוק הנותן יותר מקום לקבוצות.

ודאי שמתם לב שפוסטים רבים המופיעים אצלכם הם מקבוצות בהן אתם חברים, אז לפני שתגיע התחרות הגדולה בינכם לבין המתחרים – זה הזמן לעשות מעשה ולנצל את השינוי לטובתכם ולטובת העסק שלכם.

קבוצות מצליחות מושכות קהל איכותי לעסק, אך על מנת לנצל זאת כדאי לעשות זאת נכון.

הקבוצה שונה מדף עסקי בכך שהחברים בה הם אלו שיוצרים אותה ומרגישים בה בטחון מספיק גדול על מנת לשתף ולתת מעצמם לשאר החברים.

אז בשלב ראשון יש לאסוף בצורה מסודרת את חברי הקהילה אותם תרצו לצרף לקבוצה, הרשימה יכולה לכלול לקוחות קיימים ומהעבר, קולגות, אנשים שתהיו מעוניינים לארח בקבוצה מידי פעם עם מאמר מעניין וכו. אך החשוב מכל הוא להקפיד על חברים בעלי מכנה משותף בתחום.

יש לכתוב מדיניות השתתפות לקבוצה- כללי התנהגות כאלו שיכללו סגנון כתיבה נדרש, תכנים מתאימים וכדומה. ישנה אפשרות לסנן את החברים המבקשים להצטרף אליה על ידי הוספת 3 שאלות כניסה.

הדבר החשוב ביותר בניהול קבוצה הוא מתן ערך ללקוחות שלכם, טיפים, כלים פרקטיים שיתממשו לכדי פעולות, לא לנסות למכור באופן ישיר אלא ליצור אמון ע"י שיתוף ידע וניסיון מהשטח – בסופו של דבר זה יוביל לצבירת מוניטין ומשם למכירה בעתיד. חשוב להתעניין במשתתפים ולהגיב לכל שאלה או פוסט שלהם. זה יעודד אותם להשתתף.

תכנים לדוגמא: פינות קבועות, שידורי לייב, שיתוף מקרים מהשטח, חשיפת חסרונות והדרך להתגבר עליהם, העלאת סקר ודיונים, יצירת שת"פים, סרטוני וידאו, סיפורי הצלחה, טריקים ופירגון הדדי.

כיצד תרחיבו את הקבוצה?

אם אתם מעוניינים לצרף חברים נוספים, מעבר לקיימים, תוכלו לעשות זאת באמצעות הוספת קישורים באתר ובניוזלטר, פוסטים אורגניים בדף העסקי עם הפנייה לקבוצה, פרסום ממומן, הזמנת חברים מהפרופיל האישי, והדבר החשוב ביותר – להמשיך להעלות תכנים מעולים שיובילו לשיתופים וחשיפת הקבוצה באופן אורגני.

אבל שימו לב לא לוותר על הדבר שעושה את הקבוצה שלכם למוצלחת – להקפיד לצרף אנשים רלוונטיים בלבד לתחום הקבוצה.

לסיכום,

קבוצות פייסבוק על מנת שיצליחו לגדול וליצור ערך אמיתי עבורכם צריכות להיות ממוקדות בנישה בה אתם מומחים, מתן ערך לקהילה ולאורך זמן. הקבוצה צריכה להיות שונה מכל קבוצה אחרת, כזו שעדיין אינה קיימת.