שיווק מוצרים לגיל השלישי

"הגיל השלישי"? מעתה אמרו "הצרכנים החדשים"

אוכלוסיית המבוגרים כיום היא לא מה שהיתה פעם. רובם מלאי חיים יותר, בריאים יותר, משכילים יותר, טכנולוגיים ואמידים יותר.

המבוגרים יודעים לחיות

רובם סיימו לשלם משכנתא, מטיילים לא מעט בעולם, משפצים את הבית, יוצאים לבלות, בעלי נכסים, רוכשים יותר לעצמם ולבני משפחתם.

המבוגרים המודרניים הם דיגיטליים יותר, צרכני מדיה משמעותיים, עושים שימוש תכוף בחיפוש מידע בגוגל, מתעדכנים בחדשות און ליין, מתכננים טיולים ברחבי העולם בעזרת האינטרנט, צופים בווידאו, שולחים ומקבלים אימיילים ועוד.

קטגוריות רבות נכללות תחת התנהגות צרכנית פוטנציאלית עבורם:

כרטיסי טיסה, חופשות בארץ ובעולם, מוצרי טכנולוגיה, מתנות לילדים ולנכדים, כרטיסים להצגות ומופעים, ספרים, תוספי מזון, אנטי אייג'ינג ועוד ועוד.

הנתונים מראים שאוכלוסייה זו רק הולכת וגדלה ולכן מהווה פלח משמעותי ביותר באוכלוסיה.

בישראל כיום חיים למעלה מ- 1.3 מיליון אנשים מעל גיל 60, ב-20 שנה הבאות מספרם יגיע לכ-3 מיליון. לאור הנתונים הנ"ל נוכל להסיק על חשיבותם כקהל יעד איכותי, רלוונטי, משמעותי וחזק. – כוח צרכני רב השפעה.

הפחד מהחדש – העזו, הובילו, הרוויחו

עם זאת, עסקים רבים אינם מנצלים את יתרונות השיווק לקהל זה ומפספסים הזדמנות עסקית גדולה.

על מנת לנצל את הפוטנציאל הצרכני החדש הזה, יש להתאים מוצרים עבורם, לדייק את השפה והמסר הצרכני ולתעל את המשאבים והפעילות העסקית בהתאם למצב השוק.

איך לפנות אליהם?
הפנייה אליהם צריכה להיות קלילה יותר, מלאת מידע, מינימום התחכמויות, מקסימום אותנטיות.

מי מרים את הכפפה?