איך לפרסם את העסק חינם במדיה הדיגיטלית
כמשרד לייעוץ עסקי – במהלך השנים נחשפנו לתסכול בפניו עומדים עסקים קטנים ובינוניים בבואם לשווק את העסק שלהם עם תקציבי שיווק נמוכים יחסית לעסקים הגדולים שיכולים לאפשר לעצמם יותר.
על מנת להרחיב את מגוון האפשרויות לפעילות שיווקית החלטנו להציג בפניכם מספר דרכים יצירתיות וחינמיות לפעילות אורגנית בערוצי השיווק במדיה.
פעלו אורגנית ברשת החברתית המתאימה לעסק שלכם וספקו ערך מוסף אמיתי ללקוחותיכם –
חשבו מהי הרשת החברתית בה נמצא קהל היעד שלכם, חשבו מהו המסר העיקרי אותו תרצו להעביר ואיזו נכסיות מותג (מוניטין) תרצו ליצור אצל קהל היעד הזה.
הגדירו את יעדי הפעילות שלכם ברשת- מדוע אתם פועלים ומה תרצו להשיג וכתבו באופן קבוע.
לכל חודש הכינו פוסטים מראש לפעילות אורגנית ברשת החברתית- קבעו כמה פוסטים תפרסמו בחודש, מה יהיה תוכנם ואילו תמונות תצרפו לכל פוסט כתבו אותם ותזמנו בדף העסקי.
חשבו על תוכן עם ערך מוסף אמיתי ללקוחותיכם, כזה שהייתם רוצים לראות או לקרוא בעצמכם.
זכרו, הריאליטי מככב גם ברשתות החברתיות. בנוסף לפעילות החודשית המתוכננת, העלו גם פוסטים בזמן אמת ככל שתוכלו. הגולשים שלכם אוהבים את זה.
את הפוסטים המתוזמנים שתפו בקבוצות שהנושא אותו אתם מקדמים עשוי לעניין אותם- זוהי דרך מצוינת להיחשף אורגנית לקהל נוסף ומתאים.
לגבי קמפיינים ממומנים – הקציבו תקציב לפרסום ברשת החברתית – מומלץ להשקיע תקציב שיווקי אצל איש מקצוע שינהל את הקמפיין כדי למקסם את יחס ההמרה ויגדיל יחס של עלות תועלת עבורכם.
אינדקסים–
רשמו את העסק והאתר שלכם באינדקסים מקצועיים מקומיים וארציים. ישנם רבים כאלו חלקם הגדול חינמי. חלקם במחיר סמלי.
אם הם מייצגים עסקים כמוכם והם מקודמים טוב במנוע החיפוש של גוגל ממליצה לשקול גם רישום בתשלום.
בצעו אופטימיזציה של מנועי החיפוש באתר שלכם –
אופטימיזציה של מילות החיפוש במנועי החיפוש ברשת מאפשרת לאתר שלכם להופיע בחיפוש אורגני במקום גבוה יותר יחסית.
הפעולה הזו מתבצעת ע"י ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר והתאמתו למנועי החיפוש (לביצוע פעולה זו רצוי להיעזר במקדם\ת אתרים מקצועי).
בנוסף להטמעת הקוד באתר חשוב "לשזור" מילות חיפוש רלוונטיות כחלק אינטגרלי מהתוכן המופיע באתר.
את מילות החיפוש הרלוונטיות לתחום העסק שלכם תוכלו לבדוק בכלי מילות החיפוש של גוגל אדווארס. https://adwords.google.com/KeywordPlanner
קידום אורגני –
אם יש לכם אתר קדמו אותו במנוע החיפוש של גוגל – זוהי השקעה טובה לטווח ארוך.
מחקרים שבוחנים מאפייני גלישה ברשת מראים שכ-85% מהגולשים מקליקים על תוצאות החיפוש האורגניות.
בנוסף, נמצא שכ-36% מהגולשים מאמינים שחברה שמדורגת גבוה בתוצאות האורגניות היא מובילה בתחומה.
תוכלו לקדם את האתר באמצעות:
א. פעילות ענפה של כתיבת תוכן דרך בלוג והבאת גולשים רבים לקריאת התוכן באתר- הרבה עבודה שלכם אבל לגמרי חינם.
ב. קידום אורגני מקצועי בתשלום לפי מילות חיפוש מתאימות.
דירוג האתר שלכם במיקום טוב בגוגל יאפשר לכם חשיפה לקהל יעד שמחפש בדיוק את השירות או המוצר אותו אתם מציעים.
רימרקטינג, שיווק מחדש עובד- בצעו שיווק מחדש בפייסבוק והחזירו את הגולשים
רימרקטינג בפייסבוק הוא חלק ממערכת הפרסום שפייסבוק מציעה לעסקים.
מערכת הפרסום הזו מאפשרת לכם לפרסם מחדש באמצעות מודעות שרק גולשים שביקרו באתר או בדף הנחיתה שלכם והתעניינו יחשפו אליהם.
הסיכוי שלקוח פוטנציאלי שהכיר את האתר שלכם ונחשף למותג או למוצר בפעם השנייה יבצע פעולה גדולה בהרבה מלקוח שפגש אתכם לראשונה.
שימרו על קשר עם לקוחותיכם ואל תזלזלו בשימור לקוחות–
לקוחותיכם הקיימים הם הנכס הגדול ביותר שיש לעסק שלכם.
לקוחות מרוצים ונאמנים ימליצו ללקוחות חדשים ואין לקוח טוב יותר מלקוח שקיבל המלצה מלקוח מנוסה.
אחד הכלים הנפוצים לשימור לקוחות הוא משלוח ניוזלטר או הודעת מסרון.
שמרו על מסרים שיתנו ערך ללקוחותיכם, מידע עדכני אודות העסק ומתן הטבות או מתנות באירועים מיוחדים – מדובר בהוצאה סמלית באחד מאתרי משלוח הניזולטר.
דוגמת VIPLUS, רב מסר , INWISE ועוד רבים אחרים.
שיהיה בהצלחה.
Comments are closed.