לא על הליד לבדו !
רבים מהעסקים הקטנים נמצאים במרוץ אחר הלידים – זוהי דרך השיווק המוכרת לכולם.
רבים מהם נוטים לחשוב כי גיוס לידים לעסק היא המטרה העיקרית בשיווק הדיגיטלי.
אפשר להבין את זה! זוהי אסטרטגיה שתוצאותיה מיידיות.
אסטרטגיה עסקית כזו היא לרב יקרה, איכות הלידים שהיא מייצרת נמוכה והיא מבוססת על תפיסה עסקית שאינה יעילה שיווקית לטווח רחוק בעיקר לא לעסקים קטנים ובינוניים.
אלו מנסים לשרוד במדיה הדיגיטלית בתקציבים נמוכים יחסית והוצאות הפרסום במדיה הדיגיטלית רק הולכות ועולות.
שלא תבינו אותי לא נכון!
גיוס לידים הוא חשוב אפילו חשוב מאד. אך אינו מספיק.
לא פחות חשוב שתשקיעו ביצירת מוניטין עסקי. לטווח ארוך חשוב שהעסק יפתח את נכסיות המותג שלו – היא זו שתתרום להצלחתו העסקית ותתרום להורדת הוצאות הפרסום במדיה בטווח הרחוק.
תכנית שיווקית מוצלחת בעיני לוקחת בחשבון את שתי המטרות.
לא די בשיווק ממוקד קמפיינים ליצירת לידים חשוב לשלב בתכנית השיווקית מטרות ופעולות מקדמות מוניטין.
זו השקעה לטווח ארוך ופירותיה לא תמיד ניתנים למדידה אך הקפדה על ביצוע שלה תתרום לאיכות הלידים בהווה והקטנת תקציבי פרסום בעתיד.
איך עושים את זה?
חשבו מהו הבידול שלכם, מה עושה אתכם שונים ומיוחדים ביחס למתחרים בתחום בו אתם פועלים. כתבו את המסר המבדל שלכם באופן ברור וקצר אותו תוכלו להדגיש בגל הפרסומים וההצגות העסקיות או המכירתיות של העסק שלכם.
הקפידו ליצור תכנית של פרסום מאוזן לעסק גם בתקציב וגם בתוכן. מאוזן במטרות ליצירת נכסיות מותג מחד וגיוס לידים מאידך.
לפני בנית האסטרטגיה השיווקית וכדי לקבוע מהן הפעולות שיתרמו לכל ערוץ בתכנית השיווקית שאלו את השאלות הבאות:
- האם הלקוחות שלי קבועים או חוזרים או לחילופין מזדמנים ומגיעים לעיתים רחוקות ?
- האם רמת העניין שלהם במוצר או בשירות שאני מספק גבוהה או נמוכה?
בעסקים בהם רמת העניין גבוהה והלקוחות הם לקוחות חוזרים– חשוב יהיה לפעול לפיתוח נכסיות מותג בערוצי הרשת החברתית, ליצור רשימת תפוצה ולנהל את הפעילות השיווקית במודל התקשרות של תוכן מתפתח.
כדי ליצור לידים במקביל ניתן לצאת עם קמפיין ממוקד ברשת החברתית לקורס | הרצאה או אחר.
דוגמאות לעסקים כאלו: מומחים בתחום מסוים, מאמנים, מעצבים מובילי דעה וכד'…
בעסקים בהם רמת העניין לתוכן נמוכה אך הקניות הן שגרתיות ושוטפות חשוב יהיה לפעול לגיוס לידים ברשתות החברתיות, לקדם את האתר בקידום ADW ממומן, לעבוד עם רשימת תפוצה וליצור מסרים קצרים ומפתים שיניעו לפעולה- כל אלו מהלכים לגיוס לידים.
בנוסף על מנת לתרום לפיתוח נכסיות מותג- ניתן לערוך פוסטים ומסרים לדיוור שעוסקים במתן טיפים קצרים שיתרמו לנכסיות מותג וימצבו את איש המקצוע כמומחה בתחומו.
דוגמאות לעסקים כאלו: ספרים, קוסמטיקאית, מרכז מטפלים, מקומות בילוי, חנויות וכד'.
בעסקים בהם הקניות הן לעיתים רחוקות אך רמת העניין גבוהה, חשוב לפגוש את הלקוחות במקומות בהם הם נמצאים. נתן לפרסם תוכן במערת אאוטבריין (מתאים יותר לתקציבים של עסקים קטנים ובינוניים )להשקיע באתר איכותי ולקדמו במנועי החיפוש בגוגל.
דוגמאות לעסקים כאלו: עו"ד, רואי חשבון, מעצבי פנים ואדריכלים, מנהלי חשבונות, מתווכי נדל"ן וכד'.
בהצלחה באומנות הגם וגם.
Comments are closed.