עסקים קטנים צריכים שיווק גדול

השיווק באמצעות המדיה הדיגיטלית מציע כלי אפקטיבי במיוחד לגידול בהכנסות העסק.

עם זאת, רבים מהעסקים אינם מרוצים מהתוצאות המתקבלות והסיבה לכך כרוכה לרוב בעובדה כי אותם עסקים אינם מנהלים אסטרטגיה מתוכננת המותאמת למאפייני העסק והמטרות אותם הוא מסמן.

תקציבי השיווק במדיה הדיגיטלית עולים ועולים… עסקים קטנים ובינוניים מוצאים עצמם מתאמצים לעמוד בקצב ומתקשים להצליח. הם ניצבים בפני קושי ותסכול וחייבים למצוא דרכים מגוונות ומשולבות. עליהם לפעול ולהפוך כל אבן על מנת להתמקצע ולפעול במדיה ביצירתיות ובחסכון.

ניסיוננו רב השנים בתחום השיווק במדיה מלמד אותנו כי עסקים קטנים ובינוניים צריכים שיווק גדול.

שיווק המורכב מפעילות משולבת במדיות השונות על מנת להשיג תוצאות ואפקטיביות פרסומית.

להלן המלצות עשה ואל תעשה לדרך:

  1. פייסבוק לבדו לא יביא את הגאולה

שיווק העסק באמצעות פעילות אורגנית בלבד בעמוד הפייסבוק פעיל ואיכותי ככל שיהיה אינה מספיקה!

היא מפתה – מכיוון שפתיחת דף עסקי וניהולו היא חינמית. אך חשוב לדעת כי רוב אוהדי הדף העסקי לא יראו את הפוסטים שפרסמתם בדף אלא אם פורסמו בתשלום.

כדי להגדיל את החשיפה לפוסטים שלכם תוכלו לבצע את הפעולות הבאות:

א. כתבו תוכן מעניין, רלוונטי, שייתן ערך אמיתי ללקוחותיכם ולא קשקשת חסרת ערך- חשבו מנקודת מבט של הלקוח. אנשים התעייפו ממילים ופיתחו "עיוורון פרסומי" חשוב שתהיו ממוקדי ערך אחרת פשוט ידלגו הלאה.

המחקרים מצביעים על כך שאנו מקדישים חלקיק שנייה – מבט אחד לבחינת הפרסום. מבט אחד, לפני שאנו מחליטים האם להמשיך ולקרוא או להמשיך הלאה. מבט זה מעט.

ב. קדמו פוסטים אלו בתקציב ממומן – גם אם הוא קטן כך תוכלו להבטיח את הגדלת החשיפה לקהל פוטנציאלי.

ג. המסר חייב להיות בולט- צרפו תמונה לפוסט וכתבו עליה מסר שימשוך תשומת לב.

ד. שתפו את הפוסט בקבוצות רלוונטיות ופנו לחברי הקבוצה בהקדמה אישית.

2. שלבו באסטרטגיית השיווק שלכם קידום אתר, אורגני או ממומן או גם וגם.

גוגל כבשה את המדיה חברים – תפיצו את השמועה. כמעט כל אדם בישראל שמחפש שירות או מוצר יעשה זאת באמצעות גוגל.

מי שיגיע לאתר שלכם נמצא בטיב הוויה (State of mind)  מכוון רכישה הוא בשל לקניה ומחפש מקור מתאים עבורו. מה עושים?

אתם צריכים להיות בעמוד הראשון של גוגל.  איך עושים את זה נכון ?

א. השקיעו באיתור מילות מפתח מתאימות לעסק שלכם ולקהל הספציפי – כלי מילות החיפוש של גוגל יסייע לכם להבין אילו מילות מפתח קהל היעד מקליד כדי להגיע לשירות או מוצר שהוא מחפש.

ב. קדמו את האתר שלכם בגוגל קידום אורגני ורצוי גם ממומן.

  • קידום אורגני (ללא עלות לקליק) – אם מדובר על אתר בתחום עם תחרות גבוה, היעזרו במקדם מקצועי. במידה והתחרות מועטה ניתן לעדכן את מערכת הניהול של האתר עם מילות המפתח ולדייקם באתר, להוסיף מספר מאמרים מתאימים באתר וייתכן שהנ"ל יספיק עבור מנוע החיפוש שלגוגל.
  • קידום ממומן (מודעה בעלות לקליק) – לאחרונה שינתה גוגל את מבנה הדף הראשון והסירה את המודעות שמוקמו בעמודה השמאלית. מהלך שצמצם משמעותית את אפקטיביות הקידום האורגני, לכן מומלץ להוסיף ערוץ זה לאסטרטגיה השיווקית.

3. שמרו על קשר עם לקוחות קיימים – מחקרים מצביעים על כך כי נדרשת פי 5 השקעה ביצירת קשר עם לקוח חדש לעומת לקוח קיים. לקוחות מרוצים תורמים לגיוס לקוחות חדשים באמצעות מתן המלצות על בית העסק.

אחד הכלים הנפוצים לשימור לקוחות הוא משלוח ניוזלטר – דיוור ישיר. שיווק באמצעות מיילים או הודעות הם כלי יעיל וניתן לעשותו בעלויות נמוכות יחסית באמצעות מערכות אוטומטיות אשר מספקות מגוון אפשרויות לשמירה על קשר עם  לקוחות. חשוב מאד לשמור על מתן ערך אמיתי ללקוח באמצעות הדיוור הישיר.

לסיכום, אסטרטגיה שיווקית מתוכננת מראש ובתקציב סביר (רצוי לפחות 5% מגובה ההכנסות החודשי ), כזו שתהא משולבת ושתעניק ערך אמיתי ללקוח תישא פירות לעסק ותהיה אפקטיבית יותר לאורך זמן עבור עסקים קטנים ובינוניים.

לכל סוג עסק מתאים תמהיל שיווקי שונה במדיה הדיגיטלית- איך תבחרו את תמהיל השיווק הנכון עבור מאפייני העסק שלכם תוכלו לקרוא במאמר הזה